Skip to content

8. Misijas bibliskais pamats – kopsavilkums

Misija bibliskā skatījumā

Domājot par Bībeles tekstiem, kas atbalsta misijas darbu:

  • Ir neiespējami paņemt misijas principus jeb modeļus tiešā veidā no izolētām Rakstu vietām. Nav vienkāršoti vai acīm redzami soļi no Bībeles laika uz mūsdienu misijas praksi. Mums nav iespējams paņemt Rakstu vietu un pārlikt viens pret vienu šodienas misijas projektos, kuros mēs esam iesaistīt
  • Dažādu motīvu dēļ Draudzes vēsturē nav bijis vienots skatījums uz misijas darbu. Bībele, Vecā un Jaunā Derība parāda dažādus misijas tipus un motīvus. Pēc būtības, līdzjūtība tiek parādīta konkrētā formā saskaņā ar konkrētu situāciju. Liecība ir atkarīga no situācijas, kurā liecības devējs atrodas. Dieva darbība misijā parādās tajos kontekstos, kuros cilvēki dzīvo. Vēsture, pēc definīcijas, vienmēr ir nejauša, un nekad neatkārto to, kas jau ir bijis.
  • Mēs nevaram ņemt tikai dažus tekstus no Jaunās Derības kā pierādījumu misijas darbam, bet gan jālasa visa Bībele misioloģiski.

Trīs fundamentāli jautājumi:

  • Kāpēc misija? No visas Rakstu liecības mēs mēģinām aptvert misijas pamathartu un privilēģiju. Bībele misijai. Mēs apskatām pārliecību, ka Draudze ir sūtīta tāpēc, ka Tēvs sūtīja Jēzu, jeb kā rakstīja Jānis: “Kā Tēvs mani sūtījis, tā Es sūtu jūs.” Jņ. 20:21.
  • Kā misija (Kādā veidā)? Šeit mēs pārbaudām šo sūtīšanas pārliecību. Ka Draudze ir tāpat sūtīta, kā Jēzus tika sūtīts. Atkal Jņ. 20:21. Ir intīma un cieša saistība starp Jēzus sūtīšanu un Draudzes sūtīšanu.
  • Kas ir misija? Bībele misijā. Kāds ir mūsu misionālais devums pasaulei? Pārdomājot šo jautājumu, ir jāsaprot, ka būt uzticamam Bībeles misijas modelim nenozīmē kopēt to viens pret vienu katrā detaļā. Jēzus mācekļi un agrīnā draudze neimitēja Jēzu. Ir jāsaprot, kā Evaņģēlijs darbojas katrā kultūrā un katrā laika sprīdī. Jāsaprot Bībele un šodienas laiks.
Draudzes misijai līdz ar to ir visas tās dimensijas un plašums, kas Jēzus kalpošanai, un to nevar reducēt tikai uz jaunu draudžu veidošanu un dvēseļu glābšanu. Tā sastāv no pasludināšanas un mācīšanas, bet arī ir dziedināšanā un atbrīvošanā, līdzjūtībā pret nabadzīgajiem un apspiestajiem. Draudzes misija, tāpat kā Jēzus misija, ietver sevī tikt sūtītam pasaulē – mīlēt, kalpot, sludināt, mācīt, dziedināt, glābt un atbrīvot. Līdz ar to vēl viens Lielais Uzdevums no Lūkas ev. 4:16-21 Viņš nāca uz Nācareti, kur bija uzaudzis, un sabatā viņš pēc sava paraduma iegāja sinagogā. Un viņš piecēlās, lai lasītu. Viņam pasniedza pravieša Jesajas grāmatu. Rulli atritinājis, viņš atrada vietu, kur bija rakstīts: “Kunga Gars ir pār mani, jo viņš ir svaidījis mani pasludināt prieka vēsti nabagiem. Viņš ir sūtījis mani dziedināt sirdī satriektos un pasludināt atbrīvošanu gūstekņiem un akliem acu gaismu, salauztos darīt brīvus un pasludināt Kunga žēlastības gadu.” Rulli satinis, viņš to atdeva kalpotājam un apsēdās. Un visu acis sinagogā pievērsās viņam. Viņš sāka uz tiem runāt: “Šodien ir piepildījies šis raksts, ko jūs dzirdējāt.”
.
Izmantotā literatūra:
  • Ott, Craig, Stephen J. Strauss, Timothy C. Tennent, un A. Moreau. Encountering Theology of Mission: Biblical Foundations, Historical Developments, and Contemporary Issues. Encountering Mission edition. Grand Rapids, Mich: Baker Academic, 2010.
  • Ad Gentes
  • Bosch, David Jacobus. “Reflections on Biblical Models of Mission”. No Landmark Essays in Mission and World Christianity, 3–16. American Society of Missiology Series 43. Maryknoll, NY: Orbis Books, 2009
  • Bosch, David Jacobus. Transforming Mission: Paradigm Shifts in Theology of Mission. Sixteenth printing, August 2011. Maryknoll, NY: Orbis Books, 1991.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *