Skip to content

Misijas teorija

Pēc tam, kad JK ir veicis atpestīšanu caur savu nāvi un augšāmcelšanos, Viņš dod mācekļiem skaidru pavēli nest Labo Vēsti tautām. Tad ir piepildīti nosacījumi, lai sāktos Gara ēra. Katrā evaņģēlijā Lielais Uzdevums ir formulēts nedaudz savādāk. ...continue reading "6. Dieva stratēģiskā komanda – Lielais Uzdevums"

Dievam bija pestīšanas plāns un misija, un tas nesākas ar Jēzu, bet sākās jau Vecajā Derībā.

...continue reading "5. Dieva stratēģiskais cilvēks"

Vai Israēla misija bija būt sūtītam pie tautām?

Kopsavilkumā, Dieva plāns tautām Vecajā Derībā ir tēma, kas atkārtojas atkal un atkal, domājot par VD pestīšanas vēsturi:

...continue reading "4. Dieva stratēģiskā tauta – Vecā Derība – kopsavilkums"

Psalmi: Dievs, kurš ir cienīgs saņemt slavu no visām tautām

Pirms apskatām psalmus, ir jāievēro kādi svarīgi teksti no vēsturiskajām grāmatām, kas apraksta notikumus tajā pat laikā, kad rakstīti kādi no psalmiem. 1. Laiku 16 apraksta, kā Dāvids atgādā Derības šķirstu uz Jeruzālemi. Patiecības dziesma (kas atbalsojas vairākos psalmos) aicina Israēlu vēstīt Dieva darbus tautām 16:8, dziedāt zemei un pasludināt Viņa glābšanu 16:23, un stāstīt par Viņa godību starp tautām 16:24. Lai zeme dreb Dieva priekšā 16:30, un lai tautas zina, ka Kungs valda 16:31. ...continue reading "3. Dieva stratēģiskā tauta – Psalmi un pravieši (Vecā Derība)"

Dieva vārds un varenība bauslībā

Āfrika, Āzija, Eiropa, Tuvie Austrumi. Kur atrodas Jeruzāleme? Ja ietu ar kājām, tad to trīs vidū. Dievs izvēlas vienu tautu, caur kuru vēlas parādīt Savu spēku un varenību. ...continue reading "2. Dieva stratēģiskā tauta – Vecā Derība"

Bībele no vāka līdz vākam ir misionāru grāmata, jo tas ir stāsts par to, kā Dievs pats sniedzas cilvēces vēsturē, lai salīdzinātu kritušo un sacēlušos cilvēci ar sevi un atjaunotu pats savu valdīšanu pār visu radību. Šajā ziņā Dievs ir misionāru Dievs – Dievs, kurš sūta savus sūtņus, vēstnešus, un galu galā arī savu Dēlu kā sava pestīšanas stāsta aģentus.

...continue reading "1. Dieva stratēģiskais plāns Vecajā Derībā – Visas tautas"

Kristīgā misija pēc būtības ir misionāla. Kristietība nav vienīgā reliģija, kam ir misijas pārliecība. Tā šo ideju līdzdala ar islāmu un budismu, kā arī ar vairākām ideoloģijām, piem., marksismu. Misionāru reliģijas uzskata, ka viņiem ir dota absolūta patiesība, ko tad līdzdalīt citiem. Kristīgā ticība, piemēram, redz visas paaudzes uz zemes kā Dieva pestīšanas gribas objektus un uz tām attiecas Dieva pestīšanas plāns, jeb runājot Jaunās Derības valodu, uz tām attiecas Dieva valdīšana, kas sākās ar Jēzu Kristu, un tā ir paredzēta visām tautām, visai cilvēcei. Šī kristīgās ticības daļa nav tikai papildus pielikums, kristietība ir misionāra savā būtībā, vai arī tā noliedz savu būtību. ...continue reading "Kristīgā misija: pagaidu definīcija (saskaņā ar Deividu Bošu)"

Katoļi par misiju

„Evaņģelizācija”

Vispārīgāka ideja, domājot par Baznīcas misiju (missio Ecclesiae). Tiek izšķirti trīs „evaņģelizējošās” aktivitātes lauki:

...continue reading "Neliels ieskats katoļu un pareizticīgo izpratnē par misiju"

Pati kristīgās Baznīcas misija ir tikusi pārbaudīta gadsimtu gaitā. Pirmajā gadsimtā pretestība nāca no jūdu kopienas no vienas puses, un no imperiālā kulta no otras puses. Viduslaikos bija islama izaicinājums. Kā izaicinājumi septiņpadsmitajā gadsimtā nāca Apgaismība un divdesmitajā gadsimtā tie bija sekulārisms, divi pasaules kari starp "kristīgām" valstīm un holokausta šausmas Reformācijas dzimtenē. Arī 21. gadsimtā ir daudzi un dažādi iebildumi, kāpēc nedarīt misijas darbu. Šajā rakstā tiks minēti daži no tiem.

...continue reading "Daži argumenti pret misijas darbu"

Apbrīnojami, bet vārds "misija" un "misionārs" neparādās latviešu Bībeles tulkojumā. Vārds "misija" ir atvasināts no latīņu vārda "mitto" ar nozīmi "sūtīt".

Šis ir samērā jauns termins, ko ieviesa jezuīti 16. gadsimtā ar sekojošu nozīmi: "ordeņa locekļi, kas tiek sūtīti uz attālām zemēm, lai "pakļautu" pagānus vienai un patiesai reliģijai". Pirmo reizi vārdu "misija" 1544. gadā lietoja jezuīti Ignācijs no Lojolas un Jēkabs Loiners, lai aprakstītu kristīgās ticības izplatīšanos. 1588. gadā Ignācijs rakstīja: "Ar misiju es domāju ceļojumus un darbus, kas notiek no pilsētas uz pilsētu, lai izplatītu Dieva vārdu." Terminu "misija" plašāk sāka lietot 17. gadsimtā. Līdz tam laikam vairāk lietoja vārdus "apustulāts" vai "apustuliskā kalpošana". ...continue reading "Termins “misija”"